Information för medlemmar

På denna sida hittar du alla dokument, blanketter, informationsbrev, protokoll, anvisningar och liknande som medlemmar i Hässelby Slotts Trädgårdsförening bör känna till. Om du saknar något här eller om du inte hittar den information du söker, vänligen kontakta styrelsen på info@hasselbyslottstradgardsforening.se

Kurser, info och medlemsaktiviteter

För säsongen har vi planerat för flera tillfällen att lära mer om odling. Med hänsyn till corona viruset och vikten av att minimera risken för smittspridning återstår att se vad vi kan genomföra.

Bengt Vängstam har gjort en översikt över invasiva växter.
Ta del av den här.

Bengt Vängstam har även skrivit om Hässelby Slotts Trädgårdsförenings historia.
Läs mer här.

Information om caféet (för medlemmar)

Här kan du läsa mer om vår egenkontroll av att verksamheten. Den är viktig att följa då den säkerställer att vi håller våra gäster säkra från dåligt livsmedel och följer Livsmedelsverkets krav på hygien och hälsa.

När du bakar får du ersättning för ingredienserna, ersättningen varierar beroende på vad samt hur mycket du bakat. Du bakar inför och arbetar en söndag eller två. Då vi är en ideell förening kan vi tyvärr inte ersätta dig för det arbete du lägger ner. Caféet är däremot en viktig del av vår förening då den bidrar med intäkter för föreningens alla områden - och inte nog med det är det en otroligt efterfrågad
verksamhet från våra stamgäster!

Caféts inkomster är inte öronmärka till exempelvis vidareutveckling av caféet utan används till olika utgifter inom föreningen.

Ditt ideella arbete i caféet, när du träffar fantastiskt trevliga gäster, är värdefull för att hålla nere våra medlemsavgifter. Samtidigt bidrar du med en härlig stämning och träffar andra kolonister i vår förening.

Ett stort tack till dig som hjälper till och är caféhjälte!

KONTAKTA OSS! info@hasselbyslottstradgardsforening.s