Välkomna till vårt café!

Välkomna att fika i vårt trädgårdscafé Jordgubben i mitten av kolonilottsområdet. I vårt café säljer vi kakor och bullar, läsk och kaffe eller te till ett lågt pris varje söndag mellan kl11-15under sommarsäsongen.

Ibland har vi även grönsaker eller vackra blommor som vi har odlat. Detta kan vara exempelvis rabarber, dill, morötter eller liknande. Söndagen den20 augustiblir det café och skördemarknad.

Då vi har sittplatser under tält passar ett besök hos oss lika bra vid solgassande timmar som under småregniga söndagar.

Alla bullar och kakor är hembakade i våra egna medlemmars kök där vi följer livsmedelsverkets krav på hygien och föreskrifter och krav på tillfällig livmedelsverksamhet.

Vi är även insatta i allergener och berättar gärna mer om vad det vi har bakat innehåller. Pengarna går oavkortat till föreningen och säkerställer vårt ideella café samt Hässelby Trädgårdsförenings fortsatta verksamhet för oss kolonister. Vi fortsätter efter det varje söndag hela sommaren fram till om med 27 augustinär vi avslutar säsongen. Hoppas att vi ses!