Om Hässelby Slotts Trädgårdsförening

Visste du att Hässelby Slotts Trädgårdsförening är över 60 år gammal? Tryck här för att läsa mer om föreningens historia.

Föreningen och medlemmarna i den

I dag har Hässelby Slotts Trädgårdsförening 88 medlemmar fördelat på lika många lotter. De som önskar bli medlemmar i föreningen anmäler sig till intresselistan via föreningens digitala intresseformulär. Föreningen följer Stockholm Koloniträdgårdars normalstadgar för föreningar och föreningens arrendavtal med Stockholm Stad. Varje kolonist som hyr lott ska skriva på en medlemsansökan och ett eget
arrendekontrakt med föreningen samt medgivande om hantering av personuppgifter enligt GDPR. Läs mer om medlemskap på sidan "Bli kolonist".

Själva koloniområdet befinner sig bakom Hässelby Slott, och ingång till koloniområdet är från Kvarnhagsgatan.

För översikt över hur koloniområdet ser ut kan du gå in och titta på koloniområdets lottkarta.

Styrelse och övriga ansvariga

Föreningens styrelse består av 8 medlemmar: en ordförande, en kassör, tre ordinarie ledamöter och tre styrelsesuppleanter. Nedan hittar du namn och lottnummer till de som sitter i styrelsen 2023/2024.

Om du har frågor till styrelsen, vänligen maila till info@hasselbyslottstradgardsforening.se

Karin Hallinder

Lott 11