Intresseanmälan Hässelby Slotts Trädgårdsförening

För att bli medlem och hyra en odlingslott I Hässelby Slotts Trädgårdsförening vill vi att du fyller i en intresseanmälan nedan.
Du fyller i den för att visa ditt/ert intresse och för att vi ska veta mer om dig/er och varför du vill bli kolonist hos oss.
För vår ideella förening är det mycket viktigt med aktiva medlemmar, därför får du ange dina speciella kunskaper och
intressen och på vilket sätt du/ni kan bidra till föreningens gemensamma verksamhet, dvs utöver att ni ska sköta er egen lott.

Vi har inte någon kölista utan en intresselista. I första hand söker vi personer med erfarenheter och kunskaper som föreningen behöver, i andra hand titta vi på kötid.

Som kolonist ingår det i dina skyldigheter att hjälpa till med att sköta allmänna ytor , klippa gräsmattor, häckar, rensa grusgångar mm. Vi har flera städdagar/år där det är obligatorisk närvaro. Vi behöver personer med erfarenhet och vilja att delta i styrelsearbete, rörmokare, snickeri, elarbeten, målning, odlingsexperter men också de som kan baka och bemanna vårt café under några söndagar på sommaren. I en ideell förening som vår, med blygsam ekonomi, måste medlemmarna själva klara av gemensamma arbeten, därför sätter vi värde även på andra färdigheter än ”gröna fingrar”. För nya kolonister är det också obligatoriskt att delta i grundutbildning. När en lott blir ledig kontaktar vi er för visning och du/ni kan ha önskemål om vilken lott ni önskar. Sedan är det styrelsen som fattar beslut om vem som blir den nya medlemmen.